Vigo

Spanje lanceerde deze week een nieuwe internationale publiciteitscampagne én de geheel vernieuwde toeristische website. Het gaat om twee belangrijke instrumenten in tijden van de COVID19-pandemie. Uitgangspunt is de nieuwe situatie in het land en natuurlijk de veiligheid voor toeristen. 

De nieuwe publiciteitscampagne heeft als slogan ‘Back To Spain’ en richt zich voornamelijk op de Europese toerist. “De zomer van 2020 is een speciale zomer, één zoals wij die nog nooit hebben meegemaakt. Met deze campagne willen wij de internationale toeristen duidelijk maken dat Spanje een veilige toeristische bestemming is. Wij willen dat de Europese toerist zich net zoals altijd thuis voelt in Spanje”, aldus minister van Toerisme Reyes Maroto.

Lees ook: Op vakantie naar Spanje na corona

Handige nieuwe website

De nieuwe toeristische website van Spanje houdt de domeinnaam spain.info maar na 19 jaar was het wel tijd voor een complete make-over. De website is gemoderniseerd en is daarmee nog dynamischer en visueler geworden.

Het is nu nog makkelijker om te scrollen door de informatie, nog makkelijker om ideeën op te doen voor een bezoek aan Spanje, o.a. door de interactieve kaarten, en je kunt zelf diverse digitale folders downloaden, zowel over specifieke toeristische bestemmingen als bepaalde thema’s.

Via de website zijn bovendien meer dan 2.000 toeristische belevenissen en activiteiten te boeken. En zeker niet onbelangrijk: de nieuwe website is ook goed toegankelijk via mobiele apparaten, zoals telefoons en tablets. Wij zijn in ieder geval enthousiast en krijgen meteen zin om weer te gaan!